• چهارشنبه ١٣ دی ١٤٠٢-١٢:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢١٤
نرگس معدنی پور؛

حضرت فاطمه "اسوه حسنه"

سلام و صلوات می فرستیم بر ساحت قدسی بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) که "اسوه حسنه" هستند و سیره و روششان مسیر راه مادران این مرز و بوم. مادرانی که به تاسی از حضرتش مدال افتخار شهادت را به گردن فرزاندانشان انداختند و یا بستری را برای پرورش نسلی اسلامی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی ایجاد کردند.

حضرت فاطمه(س) در نقش فرزندی، روشنیِ دیدگانِ پدر می شود و در نقش همسری برای حضرت علی (ع) بهترین یار در اطاعت خداوند. ایشان در نقش مادری سرسلسله نسل مبارک پیغمبر اعظم(ص) و " شباب اهل جنت" می شوند و در میدان زندگی اجتماعی فردی مطالبه گر، حقیقت جو و روشنگر.بانوی دو عالم در ایران اسلامی اسوه ای بی همتا و انسان ساز برای دختران و زنان به حساب می آیند که در نقش مادری و همسری مجاهدان تکرار ناشدنی را به جهان عرضه کردند که شریان انقلاب با وجود آنان به جوشش درآمد.

امروزه این افتخار را داریم که در جامعه اسلامی ایران بانوان، مادرانی خردمند و پیش‌تاز هستند که از دامان آنان اسطوره هایی همچون حاج قاسم سلیمانی پرورش می یابند. بانوانی که با حضور در عرصه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی ضمن حفظ ارزش‌های والای اسلامی، شکوه و عزت می‌آفرینند.

همزمانی روز مادر با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را باید به فال نیک گرفت و بر نقش موثر مادران در تربیت نسل آینده تاکید کرد. نسلی که می تواند اقتدار آفرین باشد و زمینه را برای بسط و گسترش اسلام و مفاهیم والای انسانی فراهم آورد. همانطور که از دامان مادری عفیف فردی همچون حاج قاسم سلیمانی پرورش یافت که نمادی شد برای نسل انسان های پاک سیرت و توانست با نقش آفرینی خود نه تنها برای مردم کشور خود بلکه برای جغرافیای جهان اسلام امنیت آفرینی کند و به سمبلی از ایستادگی، جوانمردی و جهاد در راه خدا مبدل شود.

میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را خدمت تمامی بانوان و مادران سرزمینم تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از خداوند رحمان عزت، اقتدار و سربلندی بانوان کشورم را مسئلت می‌نمایم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: